MBA Strategický management
Štúdium programu MBA Strategický management sa zameriava na dlhodobé plánovanie a smerovanie organizácie ako celku alebo jej časti. Pozornosť sa venuje predovšetkým definícii poslania, jej premene na konkrétne ciele a následnému stanoveniu spôsobu dosiahnutia tohto poslania. S ohľadom na to sa študenti naučia, akým spôsobom definovať stratégiu podniku, aké kroky podniknúť, aby sa naplnila, a ako si zlepšiť analytické a riadiace schopnosti, vďaka ktorým budú tieto strategické ciele v budúcnosti ľahšie dosahovať. Tento program môžete študovať 100 % online.
Prínosy štúdia
Štúdium programu MBA Strategický management je navrhnuté tak, aby študentom poskytlo komplexné teoretické znalosti z oblasti strategického managementu a zoznámilo ich so základnými súvisiacimi pojmami, ako aj so strategickým riadením. Vďaka týmto poznatkom budú študenti vedieť lepšie reagovať na zmeny, ktoré sa udejú v okolitom prostredí, a budú lepšie pripravení na realizáciu samotného strategického riadenia podniku. Po úspešnom absolvovaní štúdia MBA na Prime Institute získate prestížny profesijný titul MBA. Dostanete aj diplom o absolvovaní štúdia v slovenskom i anglickom jazyku.
Priebeh štúdia
Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo desať predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.
Predmety programu
Jednotlivé predmety programu MBA Strategický management.
Predmet strategický management sa zaoberá jednotlivými krokmi strategického managementu a problémami, ktoré sa spájajú s ich realizáciou. Tento predmet ďalej podáva študentom informácie a vedomosti o zásadách a základoch uplatňovania analytických metód v podniku. Poskytuje návod na zabezpečenie podnikateľského úspechu v trhovom hospodárstve, predvídanie trhových príležitostí a riešenia možných problémov podniku, ktoré majú strategický charakter. Spája praktické poznatky a teoretické smery v oblasti strategickej analýzy podnikových procesov, a to najmä v oblasti tvorby nových strategických cieľov, vízií a odporúčaní pre vrcholový management. Hlavnou náplňou predmetu je zoznámiť študentov so základnými princípmi a metódami strategického managementu. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť vysvetliť pojmy strategický management, stratégia či inovačná stratégia podniku, formulovať jednotlivé fázy tvorby stratégie a implementovať ich.
Cieľom predmetu je zoznámiť študentov s nástrojmi krízového managementu v organizácii a na príkladoch poukázať na ich aplikáciu v praxi, a to tak na strategickom, ako aj na operatívnom stupni riadenia organizácie. Ďalším cieľom predmetu je zoznámiť študentov so základnými východiskami a štruktúrou krízového managementu (poňatie, funkcie, vývojové štádia krízy, etapy procesu zvládania krízových javov, krízové plánovanie, orgány krízového riadenia, krízová pripravenosť podniku). Študent po absolvovaní predmetu dokáže porozumieť základným princípom krízového riadenia, realizovať základné opatrenia na stabilizáciu organizácie, následné naštartovanie dynamického rozvoja organizácie a budúcu optimalizáciu systému riadenia organizácie.
Cieľom predmetu je odovzdať študentom praktické a aplikovateľné znalosti v oblasti riadenia zmien. Riadenie a vedenie zmien je náročná úloha. Budete musieť vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a z rámca vášho súčasného súboru nástrojov pre správu a dohľad. Zmena je však predvídateľná. Študenti sa naučia predvídať, ako budú ľudia reagovať a čo musia urobiť, aby bola zmena prijatá pozitívne. Ďalším cieľom je naučiť študentov plánovať, pripravovať a zvládať odpor, ktorý sa pri zavedení zmien môže objaviť. Absolvovaním predmetu si študent osvojí základné informácie o procese, ako vzniká potreba zmeny, a bude vedieť zmenu odkomunikovať a viesť. Ďalej sa študenti naučia používať nástroje na prípravu a implementáciu zmeny a osvoja si modely vhodné na plánovanie zmien v organizácii.
Základným cieľom predmetu je zoznámiť študentov s problematikou kreatívneho a inovačného managementu v dnešnom turbulentnom svete. Kreatívne myslenie patrí, zvlášť v súčasnosti, medzi základné kompetencie manažéra. Cieľom predmetu je zoznámiť študentov s modernými metodickými nástrojmi a manažérskymi činnosťami pri príprave a realizácii efektívnych inovácií, ktoré sú jedným z hlavných zdrojov zvyšovania konkurencieschopnosti, komerčnej úspešnosti a celkovej prosperity firmy, a naučiť ich tieto nástroje prakticky používať. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť definovať tému inovácií a jej základné pojmy, porozumie princípom existencie, tvorby a podpory inovačného prostredia a bude schopný diskutovať o možnostiach i bariére zavádzania inovácií v každodenných aktivitách ekonomických subjektov.
Štúdium predmetu firemná kultúra a manažérska etika umožní študentom zoznámiť sa so základnými pojmami, ktoré súvisia s firemnou kultúrou a tvoria súbor jej zvyklostí a tradícií, hodnôt a noriem prejavujúcich sa v charakteristických formách správania zamestnancov. Vytvárajú rámec, ktorý do značnej miery určuje, vedie a motivuje správanie ľudí v práci. Objasní sa vzájomná súvislosť manažérskej kultúry so stratégiou firmy a vplyv organizačnej kultúry na výkonnosť organizácie. Ďalej sa v rámci predmetu vysvetlí obsah etiky v podnikaní a podstata etického riadenia. Uvedie sa príklad aplikácie manažérskej etiky do praxe. Študenti sa zoznámia s vývojom, významom a procesom tvorby etického kódexu. Osvoja si, čo by mal obsahovať a ako ho správne vytvoriť.
Štúdiom predmetu finančné riadenie podniku sa študent zoznámi so základmi finančného managementu a postavenia finančného riadenia v rámci podnikového managementu. Po absolvovaní tohto predmetu budú študenti vedieť objasniť predstavu jednotlivých finančných politík a pochopiť ich vzájomnú prepojenosť, ako aj ich koncepčnú úlohu v strategickom podnikovom finančnom plánovaní orientovanom na zvyšovanie trhovej hodnoty podniku.
Cieľom predmetu je zoznámiť študentov so základnými zásadami, problémami a praktickými metódami marketingovej komunikácie. Zoznámia sa s koncepciou marketingovej komunikácie, ako sa prezentuje v odbornej literatúre, ale aj s príkladmi z praxe. Predmet študentom priblíži štruktúru a fungovanie komunikačných agentúr, ďalej spôsob, akým sa diferencujú jednotlivé zložky komunikácie, ktoré ovplyvňujú vznik, vývoj a pozíciu značiek a produktov, a oboznámi ich aj s otázkami imidžu a aktivitami komerčných aj nekomerčných subjektov. Proces komunikácie jednotlivých subjektov sa predstaví na konkrétnych príkladoch, a to počnúc zadaním cez tvorbu stratégie, výber médií, kreatívne riešenia a produkciu až po realizáciu. Marketingová komunikácia so zákazníkmi je veľmi dôležitá pre všetky odvetvia podnikania, ktoré pôsobia celosvetovo, medzinárodne, národne alebo len v kraji, veľkomeste či malej obci.
Štúdiom predmetu projektový management získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Naučíte sa veľa o projektovom managemente a osvojíte si schopnosti a znalosti, ktoré budete vedieť prakticky uplatniť v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií.
Tento predmet zoznamuje študentov so základnými postojmi k úlohe ľudského činiteľa v riadení a rozvoji zdrojov v organizácii. Študent vďaka nemu získa vedomosti o základných metodických postupoch jednotlivých činností a procesov riadenia ľudských zdrojov na základnej úrovni riadenia, organizácií a činností personálneho útvaru. Dôraz sa kladie na základnú sústavu znalostí teórie riadenia a rozvoja ľudských zdrojov. Študent získa schopnosti a znalosti potrebné na riadenie základných subsystémov personálnej práce v organizácii, ako aj na sledovanie a vyhodnocovanie vývoja ukazovateľov z oblasti personalistiky a zamestnanosti. Cieľom predmetu je naučiť študentov zrozumiteľne argumentovať a prezentovať odborné poznatky a názory a pripravovať základné podklady na rozhodovanie v personálnych záležitostiach.
Riadenie rizík je jednou z oblastí riadenia, ktorá sa sústreďuje predovšetkým na identifikáciu, hodnotenie a možné zníženie rizika. Študenti sa v rámci tohto predmetu zoznámia s rôznymi metódami a technikami prevencie rizík, vďaka ktorým možno eliminovať už existujúce či potenciálne faktory zvyšujúce riziko. Ďalej sa študenti zamerajú na základné postupy merania rizika, pochopia úlohu vedúceho v oblasti riadenia rizík a budú schopní identifikovať, zabezpečovať, analyzovať, vyriešiť a monitorovať riziká vo všetkých oblastiach riadenia.


