MBA Riadenie ľudských zdrojov

MBA Riadenie ľudských zdrojov

Program MBA Riadenie ľudských zdrojov je vhodný nielen pre manažérov, podnikateľov, personál v oblasti ľudských zdrojov, ale aj pre všetkých, ktorí chcú získať potrebné informácie o efektívnom personálnom riadení. Študenti sa zoznámia s riadením ľudských zdrojov, personálnymi procesmi a činnosťami organizácie, ako aj s trendmi personálneho riadenia organizácie. Program približuje študentom informácie o problémoch riadenia ľudských zdrojov v organizácii, ich význame, metódach, systémoch a obsahuje všetky dôležité predmety personálneho riadenia samostatne. Po absolvovaní programu budú študenti vedieť pracovať s ľudskými zdrojmi, vyhľadávať vhodných profesionálov, odhadovať ich kvalifikáciu či charakter, vedieť pracovať s motiváciou ľudí, ktorí pracujú v tíme, a rozvíjať ďalej ich nadanie, rovnako ako riešiť konflikty. Tento program môžete študovať 100 % online.

Prínosy štúdia

Štúdium programu MBA Riadenie ľudských zdrojov zoznámi absolventov so strategickými prístupmi k ľudským zdrojom v organizácii, s personálnymi procesmi a aktivitami a s trendmi v riadení ľudí. Program je vhodný pre manažérov, podnikateľov, pracovníkov personálnych oddelení a pre všetkých uchádzačov, ktorí chcú získať cenné skúsenosti s riadením ľudských zdrojov. Po úspešnom ukončení štúdia MBA na Prime Institutezískate prestížny profesijný titul MBA, ktorý sa uvádza za menom. Dostanete aj diplom o absolvovaní štúdia v slovenskom i anglickom jazyku.

Priebeh štúdia

Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo desať predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.

Prehľad

Predmety programu

Jednotlivé predmety programu MBA Riadenie ľudských zdrojov.

Tento predmet zoznamuje študentov so základnými postojmi k úlohe ľudského činiteľa v riadení a rozvoji zdrojov v organizácii. Študent vďaka nemu získa vedomosti o základných metodických postupoch jednotlivých činností a procesov riadenia ľudských zdrojov na základnej úrovni riadenia, organizácií a činností personálneho útvaru. Dôraz sa kladie na základnú sústavu znalostí teórie riadenia a rozvoja ľudských zdrojov. Študent získa schopnosti a znalosti potrebné na riadenie základných subsystémov personálnej práce v organizácii, ako aj na sledovanie a vyhodnocovanie vývoja ukazovateľov z oblasti personalistiky a zamestnanosti. Cieľom predmetu je naučiť študentov zrozumiteľne argumentovať a prezentovať odborné poznatky a názory a pripravovať základné podklady na rozhodovanie v personálnych záležitostiach.

Cieľom predmetu je odovzdať študentom praktické a aplikovateľné znalosti v oblasti riadenia zmien. Riadenie a vedenie zmien je náročná úloha. Budete musieť vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a z rámca vášho súčasného súboru nástrojov pre správu a dohľad. Zmena je však predvídateľná. Študenti sa naučia predvídať, ako budú ľudia reagovať a čo musia urobiť, aby bola zmena prijatá pozitívne. Ďalším cieľom je naučiť študentov plánovať, pripravovať a zvládať odpor, ktorý sa pri zavedení zmien môže objaviť. Absolvovaním predmetu si študent osvojí základné informácie o procese, ako vzniká potreba zmeny, a bude vedieť zmenu odkomunikovať a viesť. Ďalej sa študenti naučia používať nástroje na prípravu a implementáciu zmeny a osvoja si modely vhodné na plánovanie zmien v organizácii.

Predmet pracovné právo je súčasťou oblasti sociálneho práva, ktorému sa budeme v rámci tejto špecializácie venovať. Výučba sa zameriava na všeobecnú znalosť základných pojmov pracovného práva, na pracovný pomer – jeho vznik, zmeny a ukončenie – a na všetky inštitúty, ktoré na pracovný pomer nadväzujú. Ďalej sa objasňuje problematika agentúrneho zamestnávania, rôzne formy kolektívnych pracovnoprávnych vzťahov, odbory a kontrolná činnosť v oblasti pracovného práva.

Cieľom predmetu personálny management je zoznámiť študentov s modernými poznatkami v oblasti personálneho managementu a so spôsobmi jeho uplatňovania v slovenských, ale aj vo svetových firmách. Študenti sa budú zaoberať strategickým riadením ľudských zdrojov a otázkami, ktoré vnútorné a vonkajšie podmienky ovplyvňujú strategické riadenie ľudských zdrojov, získajú možnosť zoznámiť sa s personálnym managementom ako jedným z rozhodujúcich prvkov úspešného plnenia cieľov organizácie či podniku, ako aj so zákonitosťami jeho vzniku. Naučia sa rozumieť rozhodujúcemu významu motivácie prebiehajúcej v pracovnom procese a dokážu rozlišovať a ovládať jednotlivé spôsoby a možnosti získavania a výberu pracovníkov.

Cieľom predmetu je odovzdanie komplexných znalostí v oblasti motivácie, vedenia ľudí a odmeňovania zamestnancov v podnikateľskom prostredí. Jeho absolvovaním získa študent znalosti v oblasti riadenia ľudských zdrojov. Poukazuje sa v ňom na dôležitosť ľudských zdrojov ako faktora konkurenčnej výhody v podniku a študenti sa zoznámia aj s vonkajšími a vnútornými podmienkami riadenia ľudských zdrojov, ako je pracovný čas či pracovné prostredie. Definujú sa dôležité personálne činnosti. Podrobnejšie sa vysvetlia oblasti vzdelávania a hodnotenia pracovníkov, ktoré majú vplyv na odmeňovanie. Po ukončení predmetu bude študent vedieť identifikovať vzdelávacie a rozvojové potreby zamestnancov a vysvetliť rôzne prístupy k hodnoteniu pracovného výkonu a pracovného správania.

V tomto predmete sa študenti zoznámia s primárnymi procesmi analýzy pracovných miest, medzi ktoré patrí zisťovanie, zaznamenávanie, uchovávanie a rozbor informácií o úlohách, spôsoboch, zodpovednosti a väzbách na dané pracovné miesta. Ďalej sa preberá oblasť zhromažďovania informácií o pracovných miestach v organizácii, ich opis a špecifikácie požiadaviek na pracovníkov pri jednotlivých pracovných miestach. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť využiť analýzu pracovných miest v pravý čas, teda v okamihu organizačných zmien alebo zmeny predmetu činnosti firmy, spoločnosti alebo organizácie.

Študenti sa v rámci tohto predmetu zoznámia so základnými možnosťami a princípmi odmeňovania a vzdelávania pracovníkov. Čiastkovým cieľom predmetu je pochopenie spôsobov výstavby vzdelávacích programov vo všetkých jeho fázach od analýzy vzdelávacích potrieb až po samotné hodnotenie vzdelávania. Študent absolvovaním tohto predmetu získa predstavu o riadení pracovného výkonu zamestnancov pomocou ich hodnotenia a následného odmeňovania. Po ukončení kurzu bude vedieť vykonať analýzu vzdelávacích potrieb a stanoviť ciele vzdelávania.

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov so základnými znalosťami o vývoji a súčasných problémoch riadenia, s psychologickou teóriou riadenia a s uplatnením psychológie riadenia v praxi slovenských aj svetových firiem. Osvoja si aj úlohu psychológie v manažérskej praxi a personálnom riadení. Pochopia dôležitosť osobnosti manažéra, jeho vnútorných postojov, správania či komunikácie pri pôsobení na podriadených pracovníkov. Po absolvovaní predmetu študent disponuje základnými znalosťami potrebnými na úspešné vedenie tímu a tímovú prácu, ako aj pri základných praktických situáciách.

Štúdium predmetu firemná kultúra a manažérska etika umožní študentom zoznámiť sa so základnými pojmami, ktoré súvisia s firemnou kultúrou a tvoria súbor jej zvyklostí a tradícií, hodnôt a noriem prejavujúcich sa v charakteristických formách správania zamestnancov. Vytvárajú rámec, ktorý do značnej miery určuje, vedie a motivuje správanie ľudí v práci. Objasní sa vzájomná súvislosť manažérskej kultúry so stratégiou firmy a vplyv organizačnej kultúry na výkonnosť organizácie. Ďalej sa v rámci predmetu vysvetlí obsah etiky v podnikaní a podstata etického riadenia. Uvedie sa príklad aplikácie manažérskej etiky do praxe. Študenti sa zoznámia s vývojom, významom a procesom tvorby etického kódexu. Osvoja si, čo by mal obsahovať a ako ho správne vytvoriť.

Štúdiom predmetu leadership a tímová práca získate informácie o tom, čo odlišuje úspešné tímy od tých neúspešných. V predmete sa vysvetlí rozdiel medzi lídrom a manažérom a objasní sa podstata vedenia ľudí. Rozvedie sa úloha lídra v tíme. Neopomenie sa ani výber manažérov, priebežný monitoring pracovného trhu, výberové rozhovory, implementácia manažérov do tímov, obchodu a marketingu, finančných úsekov, technických a výrobných úsekov, úsekov kvality a útvarov inovácií, otázky motivácie, vzdelávanie a rozvoj či odborný a kariérny rast.