BBA Marketing a komunikácia

BBA Marketing a komunikácia

Program BBA Marketing a komunikácia je určený všetkým, ktorí sa chcú naučiť, ako to chodí v médiách alebo v oblasti reklamy, marketingu a PR. Študenti si osvoja základné znalosti spojené s prácou v reklame a marketingu. Tento program je určený manažérom agentúr a absolventom stredných škôl, ktorí chcú získať znalosti z oblasti marketingu a komunikácie. Je koncipovaný tak, aby študentom poskytol potrebný teoretický základ, a pritom v čo najväčšej miere zabezpečil nadviazanie na aktuálne trendy a umožnil získať potrebné praktické kompetencie. Absolventi programu budú vedieť plánovať a realizovať komunikačné kampane, osvoja si fungovanie hlavných marketingových nástrojov a budú schopní vyhodnocovať účinky reklamných správ na príslušné publikum. Po ukončení programu študenti automaticky splnia požiadavky na prijatie do programu MBA. Tento program môžete študovať 100 % online.

Prínosy štúdia

Štúdium programu Bachelor of Business Administration (BBA) je navrhnuté tak, aby uchádzačom s ukončeným stredoškolským vzdelaním poskytovalo ideálnu prípravu na budúcu nadstavbu – štúdium MBA. Program študentom ponúka komplexné teoretické informácie týkajúce sa oblasti marketingu. Po úspešnom ukončení štúdia BBA na PrimeInstitute získate prestížny profesijný titul BBA. Dostanete aj diplom o absolvovaní štúdia v slovenskom i anglickom jazyku.

Priebeh štúdia

Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo sedem predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.

Prehľad

Predmety programu

Jednotlivé předměty programu BBA Marketing a komunikace.

Cieľom predmetu základy marketingu je zoznámiť študentov s marketingom, jeho podstatou a jednotlivými nástrojmi (marketingový mix) a marketingovými stratégiami uplatňovanými v praxi. Obsahuje vymedzenie základnej terminológie marketingu, jeho zakotvenie v ekonomických vedách s teoretickými aspektmi marketingovej analýzy, plánovania, realizácie a kontroly. Pozornosť sa venuje aj SWOT analýze a marketingovému mixu ako nástroju marketingu s charakteristikou jeho jednotlivých prvkov (5P). Vyústením predmetu sú marketingové stratégie s praktickými príkladmi.

Predmet strategický management sa zaoberá jednotlivými krokmi strategického manažmentu a problémami, ktoré sa spájajú s ich realizáciou. Tento predmet ďalej podáva študentom informácie a vedomosti o zásadách a základoch uplatňovania analytických metód v podniku. Poskytuje návod na zabezpečenie podnikateľského úspechu v trhovom hospodárstve, predvídanie trhových príležitostí a riešenia možných problémov podniku, ktoré majú strategický charakter. Spája praktické poznatky a teoretické smery v oblasti strategickej analýzy podnikových procesov, a to najmä v oblasti tvorby nových strategických cieľov, vízií a odporúčaní pre vrcholový manažment. Hlavnou náplňou predmetu je zoznámiť študentov so základnými princípmi a metódami strategického manažmentu. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť vysvetliť pojmy strategický manažment, stratégia či inovačná stratégia podniku, formulovať jednotlivé fázy tvorby stratégie a implementovať ich.

Štúdiom predmetu projektový management získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Naučíte sa veľa o projektovom manažmente a osvojíte si schopnosti a znalosti, ktoré budete vedieť prakticky uplatniť v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií.

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov so základnými zásadami, problémami a praktickými metódami marketingovej komunikácie. Zoznámia sa s koncepciou marketingovej komunikácie, ako sa prezentuje v odbornej literatúre, ale aj s príkladmi z praxe. Predmet študentom priblíži štruktúru a fungovanie komunikačných agentúr, ďalej spôsob, akým sa diferencujú jednotlivé zložky komunikácie, ktoré ovplyvňujú vznik, vývoj a pozíciu značiek a produktov, a oboznámi ich aj s otázkami imidžu a aktivitami komerčných aj nekomerčných subjektov. Proces komunikácie jednotlivých subjektov sa predstaví na konkrétnych príkladoch, a to počnúc zadaním cez tvorbu stratégie, výber médií, kreatívne riešenia a produkciu až po realizáciu. Marketingová komunikácia so zákazníkmi je veľmi dôležitá pre všetky odvetvia podnikania, ktoré pôsobia celosvetovo, medzinárodne, národne alebo len v kraji, veľkomeste či malej obci.

Štúdiom predmetu marketingová stratégia získate strategický pohľad na marketing a pochopíte pojmy, procesy a rozdiely v základných marketingových stratégiách. V úvode je predmet teoretický, aby študentom umožnil osvojiť si terminológiu, a neskôr sa zameriava na praktické metódy, ako pracovať s jednotlivými zložkami marketingu. Rozvíja manažérske a marketingové schopnosti študentov a pomáha pochopiť väzby medzi rozhodnutiami manažmentu v rôznych oblastiach podnikového riadenia a realizovanou firemnou stratégiou, a dokazuje premietnutie marketingových rozhodnutí do ďalších oblastí podnikového manažmentu.

Cieľom predmetu je naučiť študentov odlíšiť svoj produkt či značku. Táto schopnosť je dnes absolútne kľúčová. Ďalej sa predmet zameriava na systematické budovanie firemnej reputácie a aktivít zameraných na podporu predaja konkrétneho produktu či služby. Študenti sa naučia porozumieť tomu, prečo sa ľudia správajú (a rozhodujú) určitým spôsobom, a tým smerovať marketing na konkrétne komunity alebo skupiny ľudí. Po absolvovaní predmetu vie študent zostaviť plán predaja a marketingu vybraného produktu, identifikovať kritériá rozhodovania zákazníkov pri nákupe, pripraviť cielenú marketingovú kampaň a zlepšiť spoluprácu s obchodným tímom.

Cieľom predmetu medzinárodný marketing je zoznámiť študentov s novými poznatkami, objasniť význam medzinárodného marketingu a jeho úlohu a nástroje. Zvláštna pozornosť sa venuje špecifikám medzinárodného prostredia s rizikami a determinantmi medzinárodného podnikania. Predmet vysvetľuje formy vstupov na medzinárodné trhy, kde hrá dôležitú úlohu komunikácia, zásady segmentácie a výberu cieľových trhov, ako aj marketingové prístupy k adaptácii marketingového mixu.