DBA Marketing a Public relations

DBA Marketing a public relations

Štúdium programu DBA Marketing a Public Relations je vhodné pre uchádzačov, ktorí v súčasnosti pôsobia na vedúcich pozíciách, ale aj zamestnancom a manažérom reklamných či PR agentúr, ktorých cieľom je rozšíriť si vedomosti a schopnosti v oblasti marketingu, marketingovej komunikácie a marketingovej stratégie. Úspešným absolvovaním tohto programu získate aktuálne informácie súvisiace s formulovaním marketingových cieľov a efektívnym nastavením PR stratégie, čo pre vás do budúcnosti predstavuje významnú konkurenčnú výhodu na trhu práce. Tento program môžete študovať 100 % online.

Prínosy štúdia

Štúdium programu DBA Marketing a Public Relations je určené uchádzačom s minimálne päťročnou praxou na vedúcej či inej manažérskej pozícii nielen v súkromnej, ale aj štátnej či neziskovej sfére, ktorí sa aktívne podieľajú na fungovaní spoločnosti alebo organizácie. Absolvovaním programu získate titul DBA, ktorý sa považuje za najvyšší stupeň manažérskeho vzdelania. Štúdiom DBA teda posuniete nielen svoj profesijný, ale aj osobný a kariérny rast zasa o stupienok vyššie.

Priebeh štúdia

Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo osem predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.

Prehľad

Predmety programu

Jednotlivé predmety programu DBA Marketing a public relations.

Štúdiom predmetu projektový management získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Naučíte sa veľa o projektovom managemente a osvojíte si schopnosti a znalosti, ktoré budete vedieť prakticky uplatniť v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií. Zoznámite sa s najdôležitejšími pojmami a so špecifikáciou kľúčových rysov inovácií a inovačného podnikania. Projektový management prináša v praxi množstvo zmien a rizík, ako aj problémov, ktoré z nich vyplývajú, pričom je nutné odhaliť a odstrániť ich príčiny. Predmet sa zaoberá riadením projektov tak z pohľadu zavádzania projektového riadenia vo firmách, ako aj spôsobom riadenia konkrétnych projektov.

Predmet strategický management sa zaoberá jednotlivými krokmi strategického managementu a problémami, ktoré sa spájajú s ich realizáciou. Tento predmet ďalej podáva študentom informácie a vedomosti o zásadách a základoch uplatňovania analytických metód v podniku. Poskytuje návod na zabezpečenie podnikateľského úspechu v trhovom hospodárstve, predvídanie trhových príležitostí a riešenia možných problémov podniku, ktoré majú strategický charakter. Spája praktické poznatky a teoretické smery v oblasti strategickej analýzy podnikových procesov, a to najmä v oblasti tvorby nových strategických cieľov, vízií a odporúčaní pre vrcholový management. Hlavnou náplňou predmetu je zoznámiť študentov so základnými princípmi a metódami strategického managementu. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť vysvetliť pojmy strategický management, stratégia či inovačná stratégia podniku, formulovať jednotlivé fázy tvorby stratégie a implementovať ich.

Cieľom predmetu tvorba PR stratégie je vedieť formulovať ciele, zvoliť nástroje komunikácie, segmentovať cieľové skupiny z pohľadu PR a vytvoriť PR stratégiu komunikácie podniku. Pochopenie PR stratégie umožní celej organizácii dosahovať svoje ciele ľahšie. Dôležitým bodom tohto predmetu sú aktuálne trendy v PR, tvorba tlačových správ a eliminácia mediálnych pascí. Pozornosť predmetu sa venuje celému procesu tvorby strategického dokumentu – od vstupných analýz a auditov cez stanovenie cieľov a cieľových skupín či výber kľúčových informácií a vhodných komunikačných nástrojov až po realizačný plán vrátane rozpočtu –, ako aj metodike hodnotenia výstupov s následnou spätnou väzbou pre vedenie spoločnosti.

Štúdiom predmetu aplikácia PR v praxi sa študent zoznámi so základnými nástrojmi a technikami v oblasti Public Relations. Základnom je pochopenie vnímania médií a správ rôznymi cieľovými skupinami, fungovania médií a používania základných techník PR, ako sú tlačové správy, tlačové konferencie a osobné vzťahy s médiami. Cieľom predmetu je vysvetliť Public Relations ako dlhodobú cieľavedomú činnosť, ktorá sa usiluje riadiť vnímanie a postoje verejnosti k organizácii alebo jedincovi. Pozornosť sa venuje technikám a nástrojom, pomocou ktorých inštitúcia alebo firma buduje a udržiava vzťahy so svojím okolím a s verejnosťou, nazerá na ich postoje a snaží sa ich ovplyvňovať.

Cieľom predmetu je naučiť študentov odlíšiť svoj produkt či značku. Táto schopnosť je dnes absolútne kľúčová. Ďalej sa predmet zameriava na systematické budovanie firemnej reputácie a aktivít zameraných na podporu predaja konkrétneho produktu či služby. Študenti sa naučia porozumieť tomu, prečo sa ľudia správajú (a rozhodujú) určitým spôsobom, a tým smerovať marketing na konkrétne komunity alebo skupiny ľudí. Po absolvovaní predmetu vie študent zostaviť plán predaja a marketingu vybraného produktu, identifikovať kritériá rozhodovania zákazníkov pri nákupe, pripraviť cielenú marketingovú kampaň a zlepšiť spoluprácu s obchodným tímom.

Cieľom predmetu je zoznámenie študentov s jednou z kľúčových disciplín public relations, a to krízovou komunikáciou, ktorá úzko súvisí s krízovým managementom a riadením organizácie či štátu v čase krízy. Študenti sa oboznámia so základnými princípmi krízovej komunikácie, jej dôležitosťou a s postupmi, ktoré možno využiť pri komunikácii negatívnej udalosti či situácie, ktorá môže nastať. Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti vedieť, čo robiť či nerobiť pri krízovej komunikácii, ako možno pri krízovej komunikácii využiť jednotlivé médiá, a predovšetkým ako úspešne zvládnuť celú komunikáciu v čase krízy.

Cieľom predmetu je poskytnúť študentom komplexný pohľad na problematiku plánovania reklamnej kampane s presne určenou stratégiou. Študenti sa oboznámia s jednotlivými mediálnymi ukazovateľmi, podstatou a významom médií pri plánovaní mediálnej kampane a naučia sa tvoriť mediálnu stratégiu tak, aby sa efektívne využili všetky dostupné prostriedky, správne sa načasovala kampaň a naplnil sa rozpočet. Na záver sa všetky tieto metódy a získané poznatky aplikujú na príkladoch z praxe s ohľadom na štruktúru slovenského mediálneho prostredia.

Cieľom predmetu medzinárodný marketing je zoznámiť študentov s novými poznatkami, objasniť význam medzinárodného marketingu a jeho úlohu a nástroje. Zvláštna pozornosť sa venuje špecifikám medzinárodného prostredia s rizikami a determinantmi medzinárodného podnikania. Predmet vysvetľuje formy vstupov na medzinárodné trhy, kde hrá dôležitú úlohu komunikácia, zásady segmentácie a výberu cieľových trhov, ako aj marketingové prístupy k adaptácii marketingového mixu.