MBA Management a leadership

MBA Management a leadership

Štúdiom programu MBA Management a leadership rozšírite svoje vedomosti z oblasti manažmentu, ktorých znalosť je pre úspešného manažéra v súčasnosti kľúčová. V rámci odboru MBA Management a leadership získate vedomosti a schopnosti z tých oblastí riadenia, ktoré patria v súčasnosti medzi najdôležitejšie. Študenti sa zoznámia s jednotlivými manažérskymi činnosťami. Pozornosť sa venuje rozvoju osobnosti manažéra s dôrazom na efektivitu, spoločenskú zodpovednosť a manažérsku diplomaciu. Na základe vedomostí získaných v priebehu tohto programu si študenti osvoja komplexné znalosti z oblasti manažmentu, ktoré by mal mať každý moderný manažér. Vďaka úspešnému absolvovaniu programu získajú študenti kľúčové informácie a skúsenosti, ktoré im v budúcnosti umožnia lepšie viesť nielen vlastnú firmu, ale aj samých seba. Tento program môžete študovať 100 % online.

Prínosy štúdia

Štúdium programu MBA Management a leadership vám ponúkne nové možnosti a posunie vás o stupienok vyššie na pomyselnom kariérnom rebríčku. Zvýšite ním svoju profesijnú kvalifikáciu a naučíte sa riešiť problémy efektívnym a konštruktívnym spôsobom v súlade s celkovou koncepciou riadenia príslušnej korporácie. Pochopíte základné princípy riadenia veľkých či malých spoločností a získate nové poznatky, ktoré vám v budúcnosti pomôžu lepšie sa orientovať v tom, ako funguje riadenie korporácií. Cieľom programu je zdokonalenie znalostí z odborov, ktoré predstavujú chrbtovú kosť manažmentu v 21. storočí. Po úspešnom ukončení štúdia MBA získate prestížny profesijný titul MBA, ktorý sa uvádza za menom. Dostanete aj diplom o absolvovaní štúdia v slovenskom i anglickom jazyku.

Priebeh štúdia

Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo desať predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.

Prehľad

Predmety programu

Jednotlivé predmety programu MBA Management a leadership.

V rámci tohto predmetu sa študenti zoznámia so základnou problematikou riadenia organizácie a získajú teoretické vedomosti, ktoré by mal ovládať každý manažér a ktorých znalosť je kľúčová pre úspešné riadenie podniku všeobecne. Pozornosť sa bude venovať jednotlivým úlohám, funkciám a kompetenciám každého manažéra, rovnako ako metódam, postupom a zásadám manažmentu. Študenti bližšie spoznajú hlavne funkciu plánovania, organizácie či rozhodovania a na to nadväzujúce riešenia problémov. V neposlednom rade sa objasní rozdiel medzi lídrom a manažérom.

Predmet strategický management sa zaoberá jednotlivými krokmi strategického manažmentu a problémami, ktoré sa spájajú s ich realizáciou. Tento predmet ďalej podáva študentom informácie a vedomosti o zásadách a základoch uplatňovania analytických metód v podniku. Poskytuje návod na zabezpečenie podnikateľského úspechu v trhovom hospodárstve, predvídanie trhových príležitostí a riešenia možných problémov podniku, ktoré majú strategický charakter. Spája praktické poznatky a teoretické smery v oblasti strategickej analýzy podnikových procesov, a to najmä v oblasti tvorby nových strategických cieľov, vízií a odporúčaní pre vrcholový manažment. Hlavnou náplňou predmetu je zoznámiť študentov so základnými princípmi a metódami strategického manažmentu. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť vysvetliť pojmy strategický manažment, stratégia či inovačná stratégia podniku, formulovať jednotlivé fázy tvorby stratégie a implementovať ich.

Štúdiom predmetu projektový management získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Naučíte sa veľa o projektovom manažmente a osvojíte si schopnosti a znalosti, ktoré budete vedieť prakticky uplatniť v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií. Zoznámite sa s najdôležitejšími pojmami a so špecifikáciou kľúčových rysov inovácií a inovačného podnikania. Projektový manažment prináša v praxi množstvo zmien a rizík, ako aj problémov, ktoré z nich vyplývajú, pričom je nutné odhaliť a odstrániť ich príčiny. Predmet sa zaoberá riadením projektov tak z pohľadu zavádzania projektového riadenia vo firmách, ako aj spôsobom riadenia konkrétnych projektov.

Cieľom predmetu je odovzdať študentom praktické a aplikovateľné znalosti v oblasti riadenia zmien. Riadenie a vedenie zmien je náročná úloha. Budete musieť vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a z rámca vášho súčasného súboru nástrojov pre správu a dohľad. Zmena je však predvídateľná. Študenti sa naučia predvídať, ako budú ľudia reagovať a čo musia urobiť, aby bola zmena prijatá pozitívne. Ďalším cieľom je naučiť študentov plánovať, pripravovať a zvládať odpor, ktorý sa pri zavedení zmien môže objaviť. Absolvovaním predmetu si študent osvojí základné informácie o procese, ako vzniká potreba zmeny, a bude vedieť zmenu odkomunikovať a viesť. Ďalej sa študenti naučia používať nástroje na prípravu a implementáciu zmeny a osvoja si modely vhodné na plánovanie zmien v organizácii.

Štúdiom predmetu Finančný management získate možnosť zoznámiť sa s finančnými aspektmi podnikového managementu a s procesmi, ktoré v podnikoch v tejto oblasti prebiehajú. Cieľom je objasniť študentom všeobecné princípy finančného riadenia a význam majetkovej a kapitálovej štruktúry podniku pre finančné rozhodovanie, ako aj vysvetliť vzťahy medzi operatívnym a strategickým plánovaním v podniku či medzi plánovaním objemu produkcie a vzťahu k trhu. Po absolvovaní budete ovládať problematiku nevyhnutnú na prijímanie finančných rozhodnutí operatívneho aj strategického charakteru v nadväznosti na ostatné činnosti. V priebehu štúdia sa objasní problematika financovania podniku, finančného riadenia a zároveň plánovacieho procesu či riadenia majetkovej a kapitálovej štruktúry.

Cieľom predmetu personálny management je zoznámiť študentov s modernými poznatkami v oblasti personálneho managementu a so spôsobmi jeho uplatňovania v slovenských, ale aj vo svetových firmách. Študenti sa budú zaoberať strategickým riadením ľudských zdrojov a otázkami, ktoré vnútorné a vonkajšie podmienky ovplyvňujú strategické riadenie ľudských zdrojov, získajú možnosť zoznámiť sa s personálnym managementom ako jedným z rozhodujúcich prvkov úspešného plnenia cieľov organizácie či podniku, ako aj so zákonitosťami jeho vzniku. Naučia sa rozumieť rozhodujúcemu významu motivácie prebiehajúcej v pracovnom procese a dokážu rozlišovať a ovládať jednotlivé spôsoby a možnosti získavania a výberu pracovníkov.

Štúdium predmetu firemná kultúra a manažérska etika umožní študentom zoznámiť sa so základnými pojmami, ktoré súvisia s firemnou kultúrou a tvoria súbor jej zvyklostí a tradícií, hodnôt a noriem prejavujúcich sa v charakteristických formách správania zamestnancov. Vytvárajú rámec, ktorý do značnej miery určuje, vedie a motivuje správanie ľudí v práci. Objasní sa vzájomná súvislosť manažérskej kultúry so stratégiou firmy a vplyv organizačnej kultúry na výkonnosť organizácie. Ďalej sa v rámci predmetu vysvetlí obsah etiky v podnikaní a podstata etického riadenia. Uvedie sa príklad aplikácie manažérskej etiky do praxe. Študenti sa zoznámia s vývojom, významom a procesom tvorby etického kódexu. Osvoja si, čo by mal obsahovať a ako ho správne vytvoriť.

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov so základnými zásadami, problémami a praktickými metódami marketingovej komunikácie. Zoznámia sa s koncepciou marketingovej komunikácie, ako sa prezentuje v odbornej literatúre, ale aj s príkladmi z praxe. Predmet študentom priblíži štruktúru a fungovanie komunikačných agentúr, ďalej spôsob, akým sa diferencujú jednotlivé zložky komunikácie, ktoré ovplyvňujú vznik, vývoj a pozíciu značiek a produktov, a oboznámi ich aj s otázkami imidžu a aktivitami komerčných aj nekomerčných subjektov. Proces komunikácie jednotlivých subjektov sa predstaví na konkrétnych príkladoch, a to počnúc zadaním cez tvorbu stratégie, výber médií, kreatívne riešenia a produkciu až po realizáciu. Marketingová komunikácia so zákazníkmi je veľmi dôležitá pre všetky odvetvia podnikania, ktoré pôsobia celosvetovo, medzinárodne, národne alebo len v kraji, veľkomeste či malej obci.

Štúdiom predmetu leadership a tímová práca získate informácie o tom, čo odlišuje úspešné tímy od tých neúspešných. V predmete sa vysvetlí rozdiel medzi lídrom a manažérom a objasní sa podstata vedenia ľudí. Rozvedie sa úloha lídra v tíme. Neopomenie sa ani výber manažérov, priebežný monitoring pracovného trhu, výberové rozhovory, implementácia manažérov do tímov, obchodu a marketingu, finančných úsekov, technických a výrobných úsekov, úsekov kvality a útvarov inovácií, otázky motivácie, vzdelávanie a rozvoj či odborný a kariérny rast.

Cieľom predmetu manažérske a vodcovské schopnosti je zoznámiť sa s najdôležitejšími manažérskymi a vodcovskými dispozíciami a znalosťami v súvislosti s riadením firmy. Súčasťou predmetu sú aj základy teórie vedenia a riadenia ľudí vrátane širšieho spektra manažérskych schopností. V oblasti vedenia sa predmet zameriava na rozvoj emočnej a sociálnej inteligencie ako trendu v súčasnom rozvoji ľudí a ďalej na typológiu jednotlivých zamestnancov aj samotných lídrov, ktorá zatiaľ na Slovensku nie je príliš známa. Typológia bude zohľadňovať ciele leadershipu.