MBA Medzinárodné vzťahy a obchod
Program MBA Medzinárodné vzťahy a obchod poskytuje študentom možnosť podrobne preštudovať rôzne oblasti medzinárodného obchodu, medzinárodného managementu a medzinárodných vzťahov. Absolvovanie tohto programu umožňuje účasť na diplomatických misiách na pozícii stredného a vyššieho personálu a takisto v štátnych správach, ktoré zodpovedajú za zahraničnú politiku štátu, ako aj v komerčných a nekomerčných medzinárodných organizáciách. Študenti môžu vystupovať ako špecialisti pre konkrétne štáty alebo oblasti. Budú si rozvíjať a prehlbovať svoje manažérske schopnosti v oblasti medzinárodného obchodu a podnikania. Tento program poskytuje komplexné znalosti o všetkých aspektoch medzinárodného obchodu a vzťahov a jeho cieľom je zoznámiť študentov s problematikou medzinárodných vzťahov vrátane politických a ekonomických. Tento program môžete študovať 100 % online.
Prínosy štúdia
Štúdium programu MBA Medzinárodné vzťahy a obchod je navrhnuté tak, aby študentom poskytlo ucelený prehľad o problematike medzinárodných vzťahov a moderných dejín a ich vplyvu na medzinárodné vzťahy medzi štátmi. Dôraz sa kladie na oblasť medzinárodného obchodu, ktorá je pre uchádzačov nepochybne kľúčová, a na koncept spolupráce s nadnárodnými obchodnými partnermi. Po úspešnom absolvovaní štúdia MBA na Prime Institute získate prestížny profesijný titul MBA. Dostanete aj diplom o absolvovaní štúdia v slovenskom i anglickom jazyku.
Priebeh štúdia
Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo desať predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.
Predmety programu
Jednotlivé predmety programu MBA Medzinárodné vzťahy a obchod.
Štúdiom predmetu medzinárodný obchod sa študenti zoznámia s obchodovaním na medzinárodnom trhu. Dôkladne sa vysvetlia pojmy otvorenosť ekonomiky, uzavretosť ekonomiky a vývoz a dovoz tovaru. Ďalej sa tento predmet zameriava na členstvo SR v EÚ a jeho vplyv na medzinárodný obchod. Študenti spoznajú typy medzinárodného obchodu a jeho dôsledky na ekonomické procesy.
Štúdiom predmetu medzinárodné vzťahy získa študent prehľad o spoločenských, ekonomických, politických a bezpečnostných procesoch, súvislostiach a predpokladoch. Predmet sa zameriava na súčasnú podobu a charakter medzinárodných vzťahov a venuje sa aj aktérom medzinárodných vzťahov a kľúčovým otázkam, ako sú medzinárodné ekonomické vzťahy či globalizácia.
Cieľom predmetu medzinárodný marketing je zoznámiť študentov s novými poznatkami, objasniť význam medzinárodného marketingu a jeho úlohu a nástroje. Zvláštna pozornosť sa venuje špecifikám medzinárodného prostredia s rizikami a determinantmi medzinárodného podnikania. Predmet vysvetľuje formy vstupov na medzinárodné trhy, kde hrá dôležitú úlohu komunikácia, zásady segmentácie a výberu cieľových trhov, ako aj marketingové prístupy k adaptácii marketingového mixu.
Predmet strategický management sa zaoberá jednotlivými krokmi strategického managementu a problémami, ktoré sa spájajú s ich realizáciou. Tento predmet ďalej podáva študentom informácie a vedomosti o zásadách a základoch uplatňovania analytických metód v podniku. Poskytuje návod na zabezpečenie podnikateľského úspechu v trhovom hospodárstve, predvídanie trhových príležitostí a riešenia možných problémov podniku, ktoré majú strategický charakter. Spája praktické poznatky a teoretické smery v oblasti strategickej analýzy podnikových procesov, a to najmä v oblasti tvorby nových strategických cieľov, vízií a odporúčaní pre vrcholový management. Hlavnou náplňou predmetu je zoznámiť študentov so základnými princípmi a metódami strategického managementu. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť vysvetliť pojmy strategický management, stratégia či inovačná stratégia podniku, formulovať jednotlivé fázy tvorby stratégie a implementovať ich.
Štúdiom predmetu projektový management získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Naučíte sa veľa o projektovom managemente a osvojíte si schopnosti a znalosti, ktoré budete vedieť prakticky uplatniť v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií. Zoznámite sa s najdôležitejšími pojmami a so špecifikáciou kľúčových rysov inovácií a inovačného podnikania. Projektový management prináša v praxi množstvo zmien a rizík, ako aj problémov, ktoré z nich vyplývajú, pričom je nutné odhaliť a odstrániť ich príčiny. Predmet sa zaoberá riadením projektov tak z pohľadu zavádzania projektového riadenia vo firmách, ako aj spôsobom riadenia konkrétnych projektov.
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom ucelený prehľad teórie a praxe medzinárodných financií, a to nielen z makroekonomického, ale aj z mikroekonomického pohľadu. Dôraz sa kladie na problematiku menových kurzov, otázky súvisiace s fungovaním devízového trhu, medzinárodného investovania a medzinárodných menových a finančných inštitúcií.
Medzinárodné obchodné právo je pomerne komplikovaná právna oblasť, ktorá vyžaduje orientáciu v komplexnom systéme medzinárodných právnych noriem a medzinárodných zmlúv. Študenti sa oboznámia s právnou reguláciou oblasti medzinárodného obchodu s dôrazom na kontraktačný proces, výmenu tovaru a služieb a rôzne obchodné transakcie na medzinárodnom poli. Záverečná časť tohto predmetu je potom zameraná na riešenie sporov v tejto oblasti.
Predmet zameraný na základy medzinárodného súkromného práva zahŕňa výklad právnych noriem, ktoré upravujú výlučne súkromnoprávne vzťahy s medzinárodným prvkom. Výklad sa orientuje na vzťahy občianskeho, obchodného, rodinného a pracovného práva, v ktorých sa objavuje zahraničný alebo cudzí prvok, rovnako aj na procesné normy upravujúce postup súdov či iných orgánov a účastníkov konania s medzinárodným prvkom.
Štúdiom predmetu medzinárodnej organizácie a integrácie študent získa informácie o ekonomickej integrácii, jej motívoch, zmysle a možných konfliktoch. Ďalej zistí študent dôvody, výhody a nevýhody integrácie. Nadväzujúcou témou na integráciu sú v predmete preberané medzinárodné organizácie, kde je detailne preberaný ich zmysel, výhody aj nevýhody.
Cieľom predmetu medzinárodné rokovanie a komunikácia je zoznámiť študentov s kultúrnymi odlišnosťami. Medzinárodné rokovanie a komunikácia patrí k jednej z najdôležitejších manažérskych schopností patriacich do oblasti medzinárodných vzťahov. Rokovanie so subjektmi je jednou z hlavných foriem ich fungovania. Tento predmet sa zameriava na medzinárodné obchodné rokovania z manažérskeho pohľadu. Rokovanie je definované ako proces, ktorý má vopred dané fázy a dynamiku. Nemenej dôležitá je rola hodnotového systému a povahy ľudí jednotlivých kultúr, podľa ktorých sa volí optimálny spôsob rokovania a rôznych ďalších postupov.


