MSc Leadership a soft skills
Štúdiom programu MSc. Leadership a soft skills študenti získajú teoretické aj praktické znalosti v oblasti riadenia, ktoré sú nevyhnutné na výkon manažérskych funkcií. Okrem toho sa naučia, ako si zlepšiť prezentačné zručnosti, efektívne komunikovať a zdravo sa presadiť, ako dosiahnuť svoj cieľ pri rokovaniach v konfliktných situáciách a ako zvládať stres a manažovať si čas. V rámci tohto programu sa študenti učia, ako byť správnym lídrom, ktorý môže stavať veľké vízie len vtedy, ak má dostatočné manažérske a komunikačné schopnosti a vie stimulovať a motivovať tím a zároveň ho dokáže aj riadiť. Cieľom programu je rozvinúť jednotlivé mäkké zručnosti, získať väčšiu istotu a zdokonaliť si komunikačné schopnosti, ktoré sú pri každodennej manažérskej činnosti nevyhnutné. Tento program môžete študovať 100 % online.
Prínosy štúdia
Štúdium programu MSc Leadership a soft skills na Prime Institute študentom rozšíri prehľad o problematike jednotlivých soft skills a vedenia tímu. Program sa venuje komunikačným, manažérskym, obchodným a prezentačným zručnostiam, časovému managementu a rovnováhe medzi pracovným a súkromným životom. Študenti sa v rámci neho naučia, ako používať metódy, ktoré pomáhajú manažérom či radovým pracovníkom stať sa lídrami. Dozvedia sa, aké metódy používať pri svojich podriadených a ako pracovať na svojej dôveryhodnosti a autentickosti, ale aj to, ako lepšie pracovať s vlastnou motiváciou a dôverou v samého seba. Program je určený majiteľom firiem, manažérom, obchodníkom, vedúcim tímov a ďalším profesiám, pri ktorých je úspech založený na schopnosti viesť ľudí. Po úspešnom ukončení štúdia MSc na Prime Institute získate prestížny profesijný titul MSc, ktorý sa uvádza za menom. Dostanete aj diplom o absolvovaní štúdia v slovenskom i anglickom jazyku.
Priebeh štúdia
Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo desať predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.
Predmety programu
Jednotlivé predmety programu MSc Leadership a soft skills.
Predmet komunikácia a komunikačné schopnosti pomôže študentom účinne zvládnuť každodennú komunikáciu, vyrovnať sa aj s náročnejšími komunikačnými situáciami a dosiahnuť komunikačné ciele vhodným spôsobom a s dobrým pocitom. Cieľom predmetu je zoznámiť študentov s problematikou medziľudskej komunikácie a verbálnymi a neverbálnymi prostriedkami. Po úspešnom absolvovaní predmetu študent dokáže opísať základné pojmy súvisiace s oblasťou medziľudskej komunikácie a pozná hlavné komunikačné zručnosti (kompetencie), vie interpretovať spôsoby ich využívania a vysvetliť ich význam pre úspešný výkon svojho povolania.
Tento predmet oboznámi študentov so základnými pojmami, koncepciami a princípmi managementu (riadenia organizácií). Zaoberá sa teoretickými východiskami o osobnosti úspešného manažéra vrátane jeho funkcie a úlohy. Ďalej sa v ňom opisujú jednotlivé spôsoby riadenia s objasnením princípov delegovania a motivovania. Zameriava sa na prehĺbenie informácií z oblasti plánovania cieľov, organizovania, vedenia ľudí a tímov, kontroly, rozvoja osobnosti a leadershipu.
Štúdiom predmetu projektový management získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Naučíte sa veľa o projektovom managemente a osvojíte si schopnosti a znalosti, ktoré budete vedieť prakticky uplatniť v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií.
Predmet sumarizuje problematiku stresu, zoznamuje študentov s modernou predstavou o strese, so stresovými faktormi a s psychosomatickými následkami stresu. Predstavuje stratégie a techniky vyrovnávania sa so záťažami či adaptáciou na ne. Predpokladá znalosti zo všeobecnej psychológie. Študentov ďalej zoznamuje so zásadami efektívneho hospodárenia s časom, a to aj v teoretickej, ale predovšetkým v praktickej rovine. V tomto predmete sa študenti naučia, ako získať viac času a menej podliehať stresu.
Predmet osobnostný rozvoj študentom priblíži sebareflexiu, kultiváciu predstavy o sebe samom, podporu osobnostného zrenia a zakotvenie vo vlastnom prežívaní. Študentom ďalej ponúka techniky, ktoré im pomôžu uchopiť seba samých v kontexte práce s ľuďmi. Tým študenti získajú vlastnú skúsenosť z konkrétnych aktivít zameraných na spoznávanie samého seba, čo im ponúkne nový pohľad na možnosti svojej profesie, náhľad na riešenie konfliktných situácií a na komunikáciu v „ja forme“, ako aj na prijímanie a dávanie spätnej väzby. Cieľom predmetu je rozvoj komunikačných zručností a stratégií. Študent absolvovaním predmetu získa rámcovú predstavu o svojej osobnostnej výbave, slabých a silných stránkach a motivácii k profesii.
Predmet sa zaoberá rovnováhou, zlaďovaním, integráciou a harmóniou v osobnom a pracovnom živote. Odpovedá na otázky, na akú prácu sa hodíme. Existuje len jedna vhodná práca či kariéra? V čom sme dobrí a ako na to prísť? Predmet je úvodom do problematiky personálnej práce v organizácii a zoznamuje so zásadami a s postupmi čiastkových personálnych činností. S využitím získaných znalostí sú študenti schopní samostatne a tvorivým spôsobom navrhnúť systémové zmeny vedúce k lepšej kvalite života pracovníkov organizácie. Cieľom predmetu je porozumieť tomu, ako možno zlaďovať pracovný a osobný život.
Cieľom predmetu personálny management je zoznámiť študentov s modernými poznatkami v oblasti personálneho managementu a so spôsobmi jeho uplatňovania v slovenských, ale aj vo svetových firmách. Študenti sa budú zaoberať strategickým riadením ľudských zdrojov a otázkami, ktoré vnútorné a vonkajšie podmienky ovplyvňujú strategické riadenie ľudských zdrojov, získajú možnosť zoznámiť sa s personálnym managementom ako jedným z rozhodujúcich prvkov úspešného plnenia cieľov organizácie či podniku, ako aj so zákonitosťami jeho vzniku. Naučia sa rozumieť rozhodujúcemu významu motivácie prebiehajúcej v pracovnom procese a dokážu rozlišovať a ovládať jednotlivé spôsoby a možnosti získavania a výberu pracovníkov.
Cieľom tohto predmetu je odovzdanie komplexných znalostí v oblasti motivácie a emočnej inteligencie. Jeho absolvovaním získa študent znalosti v oblasti riadenia ľudských zdrojov. Poukazuje sa v ňom na dôležitosť ľudských zdrojov ako faktora konkurenčnej výhody v podniku a študenti sa zoznámia aj s vonkajšími a vnútornými podmienkami riadenia ľudských zdrojov, ako je pracovný čas či pracovné prostredie. Definujú sa dôležité personálne činnosti. Podrobnejšie sa vysvetlia oblasti vzdelávania a hodnotenia pracovníkov, ktoré majú vplyv na odmeňovanie. Po ukončení predmetu bude študent vedieť identifikovať vzdelávacie a rozvojové potreby zamestnancov a vysvetliť rôzne prístupy k hodnoteniu pracovného výkonu a pracovného správania.
Cieľom predmetu manažérske a vodcovské schopnosti je zoznámiť sa s najdôležitejšími manažérskymi a vodcovskými dispozíciami a znalosťami v súvislosti s riadením firmy. Súčasťou predmetu sú aj základy teórie vedenia a riadenia ľudí vrátane širšieho spektra manažérskych schopností. V oblasti vedenia sa predmet zameriava na rozvoj emočnej a sociálnej inteligencie ako trendu v súčasnom rozvoji ľudí a ďalej na typológiu jednotlivých zamestnancov aj samotných lídrov, ktorá zatiaľ na Slovensku nie je príliš známa. Typológia bude zohľadňovať ciele leadershipu.
Štúdiom predmetu leadership a tímová práca získate informácie o tom, čo odlišuje úspešné tímy od tých neúspešných. V predmete sa vysvetlí rozdiel medzi lídrom a manažérom a objasní sa podstata vedenia ľudí. Rozvedie sa úloha lídra v tíme. Neopomenie sa ani výber manažérov, priebežný monitoring pracovného trhu, výberové rozhovory, implementácia manažérov do tímov, obchodu a marketingu, finančných úsekov, technických a výrobných úsekov, úsekov kvality a útvarov inovácií, otázky motivácie, vzdelávanie a rozvoj či odborný a kariérny rast.


