MSc Marketing

MSc Marketing

V rámci odboru MSc Marketing sa zoznámite so základnými pojmami a koncepciami marketingu, marketingovým procesom a strategickým plánovaním. Program MSc sa zameriava na čerstvých absolventov vysokých škôl bez manažérskej praxe, ktorí majú záujem získať teoretický základ v manažérskych odboroch. Absolvovanie programu MSc pre nich predstavuje konkurenčnú výhodu na trhu práce. Štúdiom tohto programu získate vedomosti z najaktuálnejších oblastí daného odboru, ako je elektronický obchod alebo komunikácia na internete. Tento program môžete študovať 100 % online.

Prínosy štúdia

Štúdium programu MSc Marketing na Prime Institute vám pomôže získať znalosti v najaktuálnejších oblastiach marketingu. Orientuje sa na vedomosti, ktoré sú v súčasnosti potrebné v praxi, ale dostatočný priestor sa venuje aj rozvoju teoretickej základne študenta. Po úspešnom ukončení štúdia MSc na Prime Institutezískate prestížny profesijný titul MSc, ktorý sa uvádza za menom. Dostanete aj diplom o absolvovaní štúdia v slovenskom i anglickom jazyku.

Priebeh štúdia

Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo desať predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.

Prehľad

Predmety programu

Jednotlivé predmety programu MSc Marketing.

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov so základnými zásadami, problémami a praktickými metódami marketingovej komunikácie. Zoznámia sa s koncepciou marketingovej komunikácie, ako sa prezentuje v odbornej literatúre, ale aj s príkladmi z praxe. Predmet študentom priblíži štruktúru a fungovanie komunikačných agentúr, ďalej spôsob, akým sa diferencujú jednotlivé zložky komunikácie, ktoré ovplyvňujú vznik, vývoj a pozíciu značiek a produktov, a oboznámi ich aj s otázkami imidžu a aktivitami komerčných aj nekomerčných subjektov. Proces komunikácie jednotlivých subjektov sa predstaví na konkrétnych príkladoch, a to počnúc zadaním cez tvorbu stratégie, výber médií, kreatívne riešenia a produkciu až po realizáciu. Marketingová komunikácia so zákazníkmi je veľmi dôležitá pre všetky odvetvia podnikania, ktoré pôsobia celosvetovo, medzinárodne, národne alebo len v kraji, veľkomeste či malej obci.

Predmet strategický management sa zaoberá jednotlivými krokmi strategického managementu a problémami, ktoré sa spájajú s ich realizáciou. Tento predmet ďalej podáva študentom informácie a vedomosti o zásadách a základoch uplatňovania analytických metód v podniku. Poskytuje návod na zabezpečenie podnikateľského úspechu v trhovom hospodárstve, predvídanie trhových príležitostí a riešenia možných problémov podniku, ktoré majú strategický charakter. Spája praktické poznatky a teoretické smery v oblasti strategickej analýzy podnikových procesov, a to najmä v oblasti tvorby nových strategických cieľov, vízií a odporúčaní pre vrcholový management. Hlavnou náplňou predmetu je zoznámiť študentov so základnými princípmi a metódami strategického managementu. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť vysvetliť pojmy strategický management, stratégia či inovačná stratégia podniku, formulovať jednotlivé fázy tvorby stratégie a implementovať ich.

Štúdiom predmetu projektový management získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Naučíte sa veľa o projektovom managemente a osvojíte si schopnosti a znalosti, ktoré budete vedieť prakticky uplatniť v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií. Zoznámite sa s najdôležitejšími pojmami a so špecifikáciou kľúčových rysov inovácií a inovačného podnikania. Projektový management prináša v praxi množstvo zmien a rizík, ako aj problémov, ktoré z nich vyplývajú, pričom je nutné odhaliť a odstrániť ich príčiny. Predmet sa zaoberá riadením projektov tak z pohľadu zavádzania projektového riadenia vo firmách, ako aj spôsobom riadenia konkrétnych projektov.

Štúdiom predmetu marketingová stratégia získate strategický pohľad na marketing a pochopíte pojmy, procesy a rozdiely v základných marketingových stratégiách. V úvode je predmet teoretický, aby študentom umožnil osvojiť si terminológiu, a neskôr sa zameriava na praktické metódy, ako pracovať s jednotlivými zložkami marketingu. Rozvíja manažérske a marketingové schopnosti študentov a pomáha pochopiť väzby medzi rozhodnutiami managementu v rôznych oblastiach podnikového riadenia a realizovanou firemnou stratégiou, a dokazuje premietnutie marketingových rozhodnutí do ďalších oblastí podnikového managementu.

Cieľom predmetu je naučiť študentov odlíšiť svoj produkt či značku. Táto schopnosť je dnes absolútne kľúčová. Ďalej sa predmet zameriava na systematické budovanie firemnej reputácie a aktivít zameraných na podporu predaja konkrétneho produktu či služby. Študenti sa naučia porozumieť tomu, prečo sa ľudia správajú (a rozhodujú) určitým spôsobom, a tým smerovať marketing na konkrétne komunity alebo skupiny ľudí. Po absolvovaní predmetu vie študent zostaviť plán predaja a marketingu vybraného produktu, identifikovať kritériá rozhodovania zákazníkov pri nákupe, pripraviť cielenú marketingovú kampaň a zlepšiť spoluprácu s obchodným tímom.

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov so štandardmi marketingového výskumu a rozšíriť ich prehľad o jeho význame. Spoznajú aj konkrétne štatistické metódy, ktoré sa využívajú vo výskumnej praxi. Naučia sa opísať proces marketingového výskumu, klasifikovať jeho aplikácie, vybrať vhodné metódy primárneho výskumu, vytvoriť dotazník a vyhodnotiť údaje z prieskumu. Po absolvovaní predmetu dokážu študenti vypracovať plán výskumu so zreteľom na ciele, zvoliť vhodné metódy a nástroje a aplikovať základné a mierne pokročilé nástroje využívané v marketingovom výskume.

Cieľom predmetu tvorba PR stratégie je vedieť formulovať ciele, zvoliť nástroje komunikácie, segmentovať cieľové skupiny z pohľadu PR a vytvoriť PR stratégiu komunikácie podniku. Pochopenie PR stratégie umožní celej organizácii dosahovať svoje ciele ľahšie. Dôležitým bodom tohto predmetu sú aktuálne trendy v PR, tvorba tlačových správ a eliminácia mediálnych pascí. Pozornosť predmetu sa venuje celému procesu tvorby strategického dokumentu – od vstupných analýz a auditov cez stanovenie cieľov a cieľových skupín či výber kľúčových informácií a vhodných komunikačných nástrojov až po realizačný plán vrátane rozpočtu –, ako aj metodike hodnotenia výstupov s následnou spätnou väzbou pre vedenie spoločnosti.

Štúdium predmetu sociálne siete prinesie študentovi ucelený prehľad využitia sociálnych médií v komunikačnom mixe v porovnaní s klasickými médiami. Predmet sociálne siete prezentuje praktické využitie online/digitálneho marketingu, metódy a nástroje komunikačných stratégií a kampaní v kontexte prístupu k novým spotrebiteľským trendom, inovovaným komunikačným kanálom a presunu komunikácie do digitálnych médií, najmä do mobilných zariadení prostredníctvom internetu.

Cieľom predmetu medzinárodný marketing je zoznámiť študentov s novými poznatkami, objasniť význam medzinárodného marketingu a jeho úlohu a nástroje. Zvláštna pozornosť sa venuje špecifikám medzinárodného prostredia s rizikami a determinantmi medzinárodného podnikania. Predmet vysvetľuje formy vstupov na medzinárodné trhy, kde hrá dôležitú úlohu komunikácia, zásady segmentácie a výberu cieľových trhov, ako aj marketingové prístupy k adaptácii marketingového mixu.

Cieľom predmetu je poskytnúť študentom komplexný pohľad na problematiku plánovania reklamnej kampane s presne určenou stratégiou. Študenti sa oboznámia s jednotlivými mediálnymi ukazovateľmi, podstatou a významom médií pri plánovaní mediálnej kampane a naučia sa tvoriť mediálnu stratégiu tak, aby sa efektívne využili všetky dostupné prostriedky, kampaň sa správne načasovala a naplnil sa rozpočet. Na záver sa všetky tieto metódy a získané poznatky aplikujú na príkladoch z praxe s ohľadom na štruktúru slovenského mediálneho prostredia.