MSc Management

MSc Management

V rámci odboru MSc Management získate vedomosti a schopnosti z tých oblastí riadenia, ktoré patria v súčasnosti medzi najdôležitejšie. Program MSc sa zameriava na čerstvých absolventov vysokých škôl bez manažérskej praxe, ktorí majú záujem získať teoretický základ v manažérskych odboroch. Absolvovanie programu MSc pre nich predstavuje konkurenčnú výhodu na trhu práce. Na základe vedomostí osvojených v priebehu tohto štúdia získate komplexné znalosti z oblasti managementu a leadershipu, ktoré by mal mať každý moderný manažér. Naučíte sa strategicky myslieť a riadiť projekty, čeliť zmenám a využívať na maximum potenciál inovácií. Tento program môžete študovať 100 % online.

Prínosy štúdia

Štúdium programu MSc Management na Prime Institutevám poskytne nové možnosti a posunie vás o stupienok vyššie na pomyselnom kariérnom rebríčku. Pochopíte základné princípy riadenia veľkých či malých spoločností a získate nové poznatky, ktoré vám v budúcnosti pomôžu lepšie sa orientovať v tom, ako funguje riadenie korporácií. Po úspešnom ukončení štúdia MSc na Prime Institutezískate prestížny profesijný titul MSc, ktorý sa uvádza za menom. Dostanete aj diplom o absolvovaní štúdia v slovenskom i anglickom jazyku.

Priebeh štúdia

Na úspešné ukončenie štúdia musí študent absolvovať celkovo desať predmetov. Na konci štúdia potom dostane zadanie záverečnej práce. Štúdium prebieha v slovenskom lebo anglickom jazyku, podľa voľby študenta. Všetky potrebné informácie a materiály sú k dispozícii v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný systém. V priebehu celého štúdia môžu študenti využívať konzultácie s lektormi prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým zodpovedanie testových otázok a vypracovanie seminárnej práce z každého predmetu v semestri, ktorú následne lektor klasifikuje. Vypracovaním záverečnej práce a jej obhajobou sa štúdium ukončí.

Prehľad

Predmety programu

Jednotlivé predmety programu MSc Management.

Predmet strategický management sa zaoberá jednotlivými krokmi strategického managementu a problémami, ktoré sa spájajú s ich realizáciou. Tento predmet ďalej podáva študentom informácie a vedomosti o zásadách a základoch uplatňovania analytických metód v podniku. Poskytuje návod na zabezpečenie podnikateľského úspechu v trhovom hospodárstve, predvídanie trhových príležitostí a riešenia možných problémov podniku, ktoré majú strategický charakter. Spája praktické poznatky a teoretické smery v oblasti strategickej analýzy podnikových procesov, a to najmä v oblasti tvorby nových strategických cieľov, vízií a odporúčaní pre vrcholový management. Hlavnou náplňou predmetu je zoznámiť študentov so základnými princípmi a metódami strategického managementu. Po absolvovaní predmetu bude študent vedieť vysvetliť pojmy strategický management, stratégia či inovačná stratégia podniku, formulovať jednotlivé fázy tvorby stratégie a implementovať ich.

Cieľom predmetu personálny management je zoznámiť študentov s modernými poznatkami v oblasti personálneho managementu a so spôsobmi jeho uplatňovania v slovenských, ale aj vo svetových firmách. Študenti sa budú zaoberať strategickým riadením ľudských zdrojov a otázkami, ktoré vnútorné a vonkajšie podmienky ovplyvňujú strategické riadenie ľudských zdrojov, získajú možnosť zoznámiť sa s personálnym managementom ako jedným z rozhodujúcich prvkov úspešného plnenia cieľov organizácie či podniku, ako aj so zákonitosťami jeho vzniku. Naučia sa rozumieť rozhodujúcemu významu motivácie prebiehajúcej v pracovnom procese a dokážu rozlišovať a ovládať jednotlivé spôsoby a možnosti získavania a výberu pracovníkov.

Štúdiom predmetu projektový management získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Naučíte sa veľa o projektovom managemente a osvojíte si schopnosti a znalosti, ktoré budete vedieť prakticky uplatniť v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií. Zoznámite sa s najdôležitejšími pojmami a so špecifikáciou kľúčových rysov inovácií a inovačného podnikania. Projektový management prináša v praxi množstvo zmien a rizík, ako aj problémov, ktoré z nich vyplývajú, pričom je nutné odhaliť a odstrániť ich príčiny. Predmet sa zaoberá riadením projektov tak z pohľadu zavádzania projektového riadenia vo firmách, ako aj spôsobom riadenia konkrétnych projektov.

Predmet pracovné právo je súčasťou oblasti sociálneho práva, ktorému sa budeme v rámci tejto špecializácie venovať. Výučba sa zameriava na všeobecnú znalosť základných pojmov pracovného práva, na pracovný pomer – jeho vznik, zmeny a ukončenie – a na všetky inštitúty, ktoré na pracovný pomer nadväzujú. Ďalej sa objasňuje problematika agentúrneho zamestnávania, rôzne formy kolektívnych pracovnoprávnych vzťahov, odbory a kontrolná činnosť v oblasti pracovného práva.

Tento predmet sa zameriava na informácie ako na základný stavebný kameň modernej spoločnosti, ktorý je v práve reflektovaný v mnohých podobách. Študenti sa oboznámia s problematikou prístupu k informáciám a ich spracovaním, ochrany informácií všeobecne vrátane ochrany osobných údajov a zodpovednosti za ich zneužitie. Nevynechajú sa ani základné predpisy z oblasti správneho, ale aj ústavného či medzinárodného práva.

Cieľom predmetu je odovzdanie komplexných znalostí v oblasti motivácie, vedenia ľudí a odmeňovania zamestnancov v podnikateľskom prostredí. Jeho absolvovaním získa študent znalosti v oblasti riadenia ľudských zdrojov. Poukazuje sa v ňom na dôležitosť ľudských zdrojov ako faktora konkurenčnej výhody v podniku a študenti sa zoznámia aj s vonkajšími a vnútornými podmienkami riadenia ľudských zdrojov, ako je pracovný čas či pracovné prostredie. Definujú sa dôležité personálne činnosti. Podrobnejšie sa vysvetlia oblasti vzdelávania a hodnotenia pracovníkov, ktoré majú vplyv na odmeňovanie. Po ukončení predmetu bude študent vedieť identifikovať vzdelávacie a rozvojové potreby zamestnancov a vysvetliť rôzne prístupy k hodnoteniu pracovného výkonu a pracovného správania.

Študenti sa v rámci tohto predmetu zoznámia so základnými možnosťami a princípmi odmeňovania a vzdelávania pracovníkov. Čiastkovým cieľom predmetu je pochopenie spôsobov výstavby vzdelávacích programov vo všetkých jeho fázach od analýzy vzdelávacích potrieb až po samotné hodnotenie vzdelávania. Študent absolvovaním tohto predmetu získa predstavu o riadení pracovného výkonu zamestnancov pomocou ich hodnotenia a následného odmeňovania. Po ukončení kurzu bude vedieť vykonať analýzu vzdelávacích potrieb a stanoviť ciele vzdelávania.

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov so základnými znalosťami o vývoji a súčasných problémoch riadenia, s psychologickou teóriou riadenia a s uplatnením psychológie riadenia v praxi slovenských aj svetových firiem. Osvoja si aj úlohu psychológie v manažérskej praxi a personálnom riadení. Pochopia dôležitosť osobnosti manažéra, jeho vnútorných postojov, správania či komunikácie pri pôsobení na podriadených pracovníkov. Po absolvovaní predmetu študent disponuje základnými znalosťami potrebnými na úspešné vedenie tímu a tímovú prácu, ako aj pri základných praktických situáciách.

Štúdium predmetu firemná kultúra a manažérska etika umožní študentom zoznámiť sa so základnými pojmami, ktoré súvisia s firemnou kultúrou a tvoria súbor jej zvyklostí a tradícií, hodnôt a noriem prejavujúcich sa v charakteristických formách správania zamestnancov. Vytvárajú rámec, ktorý do značnej miery určuje, vedie a motivuje správanie ľudí v práci. Objasní sa vzájomná súvislosť manažérskej kultúry so stratégiou firmy a vplyv organizačnej kultúry na výkonnosť organizácie. Ďalej sa v rámci predmetu vysvetlí obsah etiky v podnikaní a podstata etického riadenia. Uvedie sa príklad aplikácie manažérskej etiky do praxe. Študenti sa zoznámia s vývojom, významom a procesom tvorby etického kódexu. Osvoja si, čo by mal obsahovať a ako ho správne vytvoriť.

Štúdiom predmetu leadership a tímová práca získate informácie o tom, čo odlišuje úspešné tímy od tých neúspešných. V predmete sa vysvetlí rozdiel medzi lídrom a manažérom a objasní sa podstata vedenia ľudí. Rozvedie sa úloha lídra v tíme. Neopomenie sa ani výber manažérov, priebežný monitoring pracovného trhu, výberové rozhovory, implementácia manažérov do tímov, obchodu a marketingu, finančných úsekov, technických a výrobných úsekov, úsekov kvality a útvarov inovácií, otázky motivácie, vzdelávanie a rozvoj či odborný a kariérny rast.